logo

Komunikat dotyczacy zmiany obsługi ubezpieczonych w NFZ w Poznaniu.

Likwidacja dokumentacji medycznej pacjentów WCPiT- rok 1996

Likwidacja dokumentacji medycznej pacjentów WCPiT- rok 1995

Likwidacja dokumentacji medycznej pacjentów WCPiT-rok 1994

Likwidacja dokumentacji medycznej pacjentów WCPiT- rok 1993

Gdzie szukać pomocy medycznej w nocy i święta?


W razie zachorowania każdy ubezpieczony może skorzystać, po godzinach pracy swojego lekarza rodzinnego, z nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej. Pomoc taką może uzyskać w godzinach od 18.00 do 8.00 oraz całodobowo w weekendy i święta.

W ramach podstawowej opieki zdrowotnej w nocy i święta nie ma rejonizacji.

Pacjenci mogą korzystać z pomocy medycznej w dowolnym miejscu, w każdej z palcówek,

zamieszczonych na liście poniżej.

Wykaz placówek.

Szanowni Pacjenci

Wielkopolskie Centrum Pulmonologii i Torakochirurgii informuje, że nastąpi likwidacja dokumentacji medycznej tj. historii chorób, z roku 1992 w Szpitalu w Poznaniu oraz z roku 1990-1992- w Szpitalu w Ludwikowie.

Informacja.

Przewodnik po programach profilaktycznych

Wykaz placówek realizujących programy profilaktyczne

Szanowni Pacjenci

Informacja dla pacjenta w sprawie realizacji recept po 1 stycznia 2012 r.

Wielkopolski Oddział Narodowego Funduszu Zdrowia w Poznaniu przedstawia Informację dla pacjenta w sprawie realizacji recept po 1 stycznia 2012 r., wynikającą z ustaleń podjętych 28 grudnia 2011 roku po spotkaniu z Ministrem Zdrowia Bartoszem Arłukowiczem. Załącznikiem do niniejszej informacji jest lista aptek, które będą realizowały recepty od 1 stycznia 2012 roku

Informacja dla pacjenta w sprawie realizacji recept po 1 stycznia 2012 r.
Informujemy, że pacjent, któremu od 1 stycznia 2012 roku apteka odmówiła realizacji prawidłowo wystawionej recepty, powinien skontaktować się z Wielkopolskim Oddziałem Wojewódzkim NFZ:
· pod numerami bezpłatnej infolinii 800-800-805 (tylko dla połączeń stacjonarnych)
· lub z całodobową informacją telefoniczną: Centrum Informacji Medycznej Tel-Med 194-94 (61-194-94 dla tel. kom.)
· lub dodatkowo , od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8.00 do 16.00

Pod wyżej wymienionymi numerami telefonów pacjent uzyska informację o najbliższych aptekach, w których będzie mógł wykupić lek. Lista wszystkich aptek, które podpisały umowę z NFZ na realizacje recept refundowanych, będzie dostępna także na stronach internetowych oddziałów wojewódzkich.

Jednocześnie informujemy, że apteka, która zawarła z NFZ umowę na realizację recept refundowanych nie może odmówić realizacji recepty refundowanej z powodu braku na recepcie informacji o stopniu odpłatności lub identyfikatora oddziału NFZ. Zgodnie z rozporządzeniem ministra zdrowia w sprawie recept refundowanych z dnia 23 grudnia 2011 r., które wejdzie w życie z dniem 1 stycznia 2012 r., apteka powinna zrealizować taką receptę.

W przypadku braku na recepcie informacji o odpłatności określonej w wykazie leków refundowanych, apteka powinna wydać w przypadku leku występującego w jednej odpłatności, stosując właściwą odpłatność, a w przypadku leku występującego w kilku odpłatnościach – za najwyższą odpłatnością określoną w wykazie. W przypadku braku identyfikatora oddziału NFZ lek powinien zostać wydany po weryfikacji uprawnień pacjenta.

Przypominamy, że zgodnie z ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej pacjent ubiegający się o udzielenie świadczenia, w tym także o realizację recepty refundowanej jest obowiązany przedstawić dokument potwierdzający prawo do świadczeń. Dokumentem potwierdzającym prawo do świadczeń jest każdy dokument, który potwierdza uprawnienia do świadczeń opieki zdrowotnej, a w szczególności dokument potwierdzający opłacanie składek na ubezpieczenie zdrowotne.

W razie braku takiego dokumentu, uprawniony do świadczeń pacjent może złożyć na piśmie oświadczenie o zgłoszeniu do ubezpieczenia zdrowotnego, które powinno zawierać:

· imię i nazwisko,
· datę urodzenia,
· PESEL,
· nazwę instytucji, która zgłosiła pacjenta do ubezpieczenia,
· nazwę oddziału wojewódzkiego, do którego pacjent został zgłoszony.

Złożenie oświadczenia nie zdejmuje z pacjenta obowiązku przedstawienia w późniejszym terminie dokumentu potwierdzającego prawo do świadczeń opieki zdrowotnej.

Informujemy również, że Narodowy Fundusz Zdrowia nie ma prawa umieszczać na recepcie żadnych informacji dotyczących refundacji leku, np. identyfikatora oddziału wojewódzkiego Funduszu. Dane na recepcie mogą być umieszone wyłącznie przez osobę uprawnioną (lekarza, felczera), a w przypadku ich niewpisania lub wpisania ich w sposób nieczytelny, błędny lub niezgodny z rozporządzeniem − przez osobę wydającą lek.

Recepty wystawione przed 1 stycznia 2012 r. będą realizowane zgodnie z odpłatnością określoną w nowej liście leków refundowanych.

Uprzejmie informujemy, że w związku z licznymi inwestycjami prowadzonymi na terenie Centrum, ustala sie wjazd do Szpitala od ul. Grodziskiej, natomiast wyjazd z terenu od ul. Szamarzewskiego.

Za wszystkie utrudnienia i niedogodności przepraszamy.

Szanowni Pacjenci

Dnia 16 marca b.r. w związku z uroczystym podsumowaniem inwestycji za 2010 rok, od godziny 12.30 do 13.30, będzie nieczynny BAR. Za utrudnienia przepraszamy.

Szanowni Pacjenci

Od 1 marca br. zmieniają się zasady korzystania z nocnej i świątecznej pomocy doraźnej. Niezależnie od miejsca zamieszkania każdy pacjent wymagający konsultacji lekarskiej czy pielęgniarskiej w godzinach nocnych oraz w weekendy i święta będzie mógł zgłosić się do dowolnej placówki realizującej ten rodzaj świadczeń w ramach umowy z NFZ. W Wielkopolsce będą to 44 podmioty. Zostały one wyłonione w drodze rozstrzygniętego dziś przez Wielkopolski Oddział Wojewódzki NFZ konkursu.

Szanowni Pacjenci!

Serdecznie zapraszamy na Piknik Tlenowy, który odbędzie się w sobotę,

19 czerwca b.r. na terenie naszego Centrum.

Ulotka informacyjna.

Szanowni Pacjenci!

Na stronie Narodowego Funduszu Zdrowia znaleźć można Zdrowotny Informator dla Pacjenta.

Jest to internetowy system informatyczny skierowany do świadczeniobiorców.

ULOTKA INFORMACYJNA NFZ.

Przed wejściem do gabinetu lekarskiego i zabiegowego prosimy o wyłączenie telefonów komórkowych.

Szanowni Pacjenci!

Informacja o czasie pracy Poradni Onkologicznej!

Informacja.

Szanowni Pacjenci!

1. W trosce o naszych pacjentów i zmniejszenie czasu oczekiwania na wizytę lekarską, zwracamy się z prośbą o telefoniczną informację o rezygnacji z zaplanowanej wizyty w godzinach 11.00 – 14.00.

Rejestracja telefoniczna czynna codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 18.00 ; nr telefonu: 061 66 54 228 220 lub 061 66 54 228

W rejestracji Poradni znajdują sie specjalne druki na których wpisywany będzie termin kolejnej wizyty oraz podane będą dane kontaktowe do ewentualnej rezygnacji.

2. Przypominamy!

Pacjent może się zapisać tylko na jedną listę oczekujących, u tylko jednego świadczeniodawcy.

Zestaw niezbędnych rzeczy na zabiegi kinezyterapeutyczne i fizykoterapeutyczne podczas pobytu na oddziałach Rehabilitacyjnych Centrum:

* duży ręcznik
* strój sportowy - wersja z krótkim i długim rękawem/ krótkie i długie spodnie
* obuwie sportowe pełne- typu adidas
* klapki
* bawełniane skarpetki
* bluza typu polar
* zachęcamy do zabrania własnych kijków do Nordic Walking - w naszym parku czekają przygotowane do chodzenia ścieżki

Korzystając z tej strony, wyrażasz automatycznie zgodę na zapis lub wykorzystanie plików cookies. Twoja przeglądarka internetowa umożliwia Ci zarządzanie ustawieniami tych plików. Jeśli nie chcesz, by ta informacja wyświetliła się ponownie, kliknij "zgadzam się".